WerkSaam Westfriesland wordt toeslagenservicepunt
Vanaf 3 november is WerkSaam Westfriesland een toeslagenservicepunt. Dit betekent dat de coaches van WerkSaam direct in contact staan met Dienst Toeslagen. Ook wordt WerkSaam door Dienst Toeslagen op de hoogte gehouden van relevante ontwikkelingen op het gebied van toeslagen. Mensen met vragen over toeslagen kunnen daardoor beter geholpen worden.
Dienst Toeslagen wil zoveel mogelijk mensen beter helpen met hun toeslagen. Daarom gaan wij samenwerkingen aan met sociaalmaatschappelijke partijen die mensen kosteloos helpen bij het aanvragen en wijzigen van toeslagen. Deze partijen, zoals WerkSaam Westfriesland, worden dan toeslagenservicepunt.
Vanaf 3 november 2023 is WerkSaam Westfriesland een samenwerking aangegaan met zowel de Sociale Verzekeringsbank (SVB) als Dienst Toeslagen. Nu is het officieel een toeslagenservicepunt. Dit betekent dat de hulpverleners direct in contact staan met team Relatiebeheer van Dienst Toeslagen. Als zij ondersteuning nodig hebben of er onduidelijkheden zijn, kunnen ze terecht bij hun relatiebeheerder. Ook kunnen toeslagenservicepunten bellen naar een speciaal telefoonnummer om vragen van cliënten beantwoord te krijgen. Daarnaast wordt WerkSaam door Dienst Toeslagen op de hoogte gehouden van relevante ontwikkelingen op het gebied van toeslagen. Dit gebeurt bijvoorbeeld door presentaties van relatiebeheerders op locatie, maar ook via webinars en door kennis te delen op Kennisnetwerk .
Help de helper
WerkSaam Westfriesland helpt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op weg naar werk en kijkt daarnaast mee naar de financiële situatie van deze mensen. Hebben ze recht op toeslagen? Of moeten ze een wijziging doorgeven? Wanneer werken voor de cliënten van WerkSaam nog een stap te ver is, helpt WerkSaam met het organiseren van inkomensondersteuning.