Bewindvoerders en eenmanszaken kunnen toeslagenzaken voor cliënten nu ook digitaal regelen
Bewindvoerders en eenmanszaken kunnen toeslagenzaken voor cliënten sinds 25 maart 2024 ook online regelen. Zij kunnen nu inloggen met eHerkenning, een soort DigiD voor organisaties. Eerder konden ze alleen per brief of telefonisch toeslagenzaken voor cliënten regelen.
Deze ontwikkeling moet het voor bewindvoerders en eenmanszaken gemakkelijker maken om toeslagenzaken met ons te regelen:
“We kunnen sinds kort ook eHerkenning gebruiken voor het regelen van toeslagen. Dat is een zegen, werkelijk waar. Met een aanpassing in verband met inkomen, even inloggen en het is klaar. Een tel werk. Geen kunst en vliegwerk meer moeten doen om één en ander bij Dienst Toeslagen aan te passen. Het werkt echt super met de eHerkenning!” - mevrouw Naoum (Bureau voor Budget & Inkomensbeheer)
Instructie inlog eHerkenning
Gebruikmaken van eHerkenning voor een cliënt kunnen bewindvoerders en eenmanszaken als volgt doen:
- Log in op Mijn toeslagen via het tabblad ‘Voor iemand anders’ en gebruik de knop ‘ik heb een geldige machtiging’
- Kies daarna voor ‘Inloggen met eHerkenning’ .
Meer weten over eHerkenning? Lees dan het artikel op Kennisnetwerk: ‘Zo gaat u aan de slag met eHerkenning’.
Andere inlogmogelijkheden burgers
Burgers kunnen vanaf 25 maart alleen nog inloggen met de DigiD-app of met een sms-controle. Dus niet alleen meer met een gebruikersnaam en wachtwoord. Ook is het nu mogelijk om in te loggen met European login. Met dit Europees erkende inlogmiddel kun je online zaken regelen bij een overheidsorganisatie in een ander EER-land. Lees meer informatie over de inlogmogelijkheden voor burgers en de uitbreiding van de inlogmogelijkheden (Toeslagen.nl).