Nieuwe publiekscampagne Dienst Toeslagen van start

De nieuwe publiekscampagne van Dienst Toeslagen is van start. We attenderen mensen met toeslagen erop dat het belangrijk is op tijd wijzigingen door te geven. Ook richten we ons op mensen die nog geen toeslagen ontvangen, maar daar mogelijk wel recht op hebben. De campagne loopt tot 10 november en is onder andere te zien als tv-reclame.

De toeslag geeft me heel veel ruimte ook zodat ik m’n werk kan uitoefenen.

Mede dankzij mijn toeslag is het mogelijk om hier te wonen.

Mijn inkomen veranderde en de toeslag heeft me toen enorm geholpen.

Als er wat verandert: Ik open de app en de rest wijst zich vanzelf

Toeslagen.nl.

Check.

Pas aan.

En door.

Doel van de campagne

Het doel van de campagne is om toeslagontvangers eraan te herinneren dat ze zo snel mogelijk wijzigingen doorgeven die invloed hebben op hun toeslagen. Denk bijvoorbeeld aan een wijziging in inkomen of een wijziging in het aantal uren kinderopvang dat iemand afneemt. Zo willen we als Dienst Toeslagen terugvorderingen voorkomen.

Ook richten we ons deze campagneperiode op mensen die nu nog geen toeslagen ontvangen, maar daar mogelijk wel recht op hebben. Zo krijgt iedereen waar die recht op heeft. En maken we vitale voorzieningen voor meer mensen betaalbaar. Recht op toeslagen kunnen mensen checken via toeslagen.nl/proefberekening.

Directer-generaal Coen van de Louw: "Het blijft belangrijk om mensen eraan te herinneren dat ze wijzigingen op tijd doorgeven. Dat voorkomt achteraf terugbetalen. Even belangrijk is het checken van je recht op toeslagen. Misschien loopt iemand nu wel geld mis wat net dat extra financiële duwtje in de rug kan geven. Dat zou zonde zijn. Want toeslagen zijn er juist om mensen vooruit te helpen."

Zichtbaarheid campagne

Vanaf 14 oktober is de campagne weer te zien en te horen op tv, radio en online. De uitingen zijn tot 10 november op de volgende plekken te zien of te horen:

  • Tv-reclame: 14 oktober tot en met 3 november
  • Digitale reclamezuilen: 7 oktober tot en met 14 oktober
  • Radioreclame (ook online radio): 14 oktober tot en met 27 oktober
  • Online video: 14 oktober tot en met 27 oktober
  • Social media (facebook, instagram, snapchat): 14 oktober tot en met 3 november
  • Online banners op website van derden: 14 oktober tot en met 10 november
  • Zoekmachinereclame (SEA): 14 oktober tot en met 3 november