Uitbreiding persoonlijke hulp
Dienst Toeslagen zet zich iedere dag in om de dienstverlening voor mensen met toeslagen en voor mensen met mogelijk recht op toeslagen te verbeteren. Dit doen we onder andere door het aantal hulppunten uit te breiden en mensen persoonlijke begeleiding te bieden als dat nodig is.
Uitbreiding hulppunten
Voor mensen die minder goed met een smartphone of laptop overweg kunnen, zijn er ook steeds meer mogelijkheden om met hun vragen over toeslagen naar een fysiek toeslagenservicepunt dicht in de buurt te gaan. Zo zijn er inmiddels 600 toeslagenservicepunten verspreid door heel Nederland te vinden. Denk aan balies in belastingkantoren en (belasting)steunpunten in gemeentehuizen tot toeslagenservicepunten in bibliotheken en bij ouderenbonden en wijkteams.
Uiteindelijk willen we dat er in elke gemeente een toeslagenservicepunt is. Voor al deze mogelijkheden voor hulp in de buurt werken we samen met onze maatschappelijk dienstverleners. De toeslagenservicepunten zijn te vinden via toeslagen.nl/hulp.
Persoonlijke begeleiding
Toeslagen biedt ook proactief persoonlijke begeleiding aan. Bijvoorbeeld als iemand net gescheiden is of een naaste heeft verloren. Medewerkers van Dienst Toeslagen kunnen mensen hiervoor aanmelden. Maar ook externe partijen, zoals medewerkers van kinderopvangorganisaties, toeslagenservicepunten en steeds meer maatschappelijke dienstverleners. Door deze persoonlijke begeleiding bieden we mensen een vast aanspreekpunt bij vragen over hun toeslagen, zo lang als dit nodig is.